Every step I take is another mistake to you

rottenlily2005-01-17

Artist Linkin Park
Numb

I'm tired of being what you want me to be/Feeling so faithless lost under the surface/Don't know what you're expecting of me/Put under the pressure of walking in your shoes/(Caught in the undertow just caught in the undertow)/Every step I take is another mistake to you/(Caught in the undertow just caught in the undertow)
I've become so numb I can't feel you there/I've become so tired so much more aware/I've becoming this all I want to do/Is be more like me and be less like you
Can't you see that you're smothering me/Holding too tightly afraid to lose control/Cause everything that you thought I would be/Has fallen apart right in front of you/(Caught in the undertow just caught in the undertow)/Every step that I take is another mistake to you/(Caught in the undertow just caught in the undertow)/And every second I waste is more than I can take
I've become so numb I can't feel you there/I've become so tired so much more aware/I've becoming this all I want to do/Is be more like me and be less like you
And I know/I may end up failing too/But I know/You were just like me with someone disappointed in you
I've become so numb I can't feel you there/I've become so tired so much more aware/I've becoming this all I want to do/Is be more like me and be less like you
I've become so numb I can't feel you there/Is everything what you want me to be/I've become so numb I can't feel you there/Is everything what you want me to be

]]]]]]]]]]]]]
まるでアメリカの小学生のように、Linkin ParkのNumbを朝っぱらからずっとずっとずっと聞いている。Linkin ParkのNumbはアルバムMeteoraの最後に収録された名曲。Jay-ZとのアルバムではNumb/Encoreという形で再録もされている。歌詞が特に良くて、ダークな時のあたしの救いの曲でもある。

Every step I take is another mistake to you

私が足を進める。それをあなたは見ている、何てこと、胸にナイフを抉るように、この歌詞が私を刺す。今日は月曜日。仕事に集中しなければならないのに、とても集中出来たものじゃない。私の心を支配している感情。感覚を失ったまま。傷口は、どうか、治らないでいて。

/////////

昨夜は17時間強寝た。何もない部屋で何もしていない事が恐ろしくてたまらなかった。本を読んでも全く文字が頭に入ってこない。テレビを見る気にもなれない。ただただ寝た。落ちていくのが怖くて。

元気になりたい。元気だった頃の自分に戻りたい。

・・・・・・

今日は1月17日。4年前の今日、私の唯一の師匠の晃-emptyblue-に頭を撫でてもらった大事な日。私の名づけ親。エスカレーターを上る私を見上げて、手を振る師匠の姿は今でも忘れきれない。師匠、私はぼろぼろになりながらそれでも自由に生きてる。「自由に生きるんだよ、結果は全てついてくるから」。。。

会う人みんなに禁止されてるのに(某氏には詩を書く時だけ許可してもらった♪)、禁煙したはずなのに朝から煙草が止まらない。落ち着かない。ダークな詩は私の本質。昔からそう。どこにも逃げ場所は、無い。どこまでも落ちるままに、底まで着いたら、詩を書こう。くだらなくていい。あたしはアクティヴじゃない。誰もいない部屋、一人ぼっち.元気になりたいのに。

落ちたくない。けれども歯向かって。落ちるのは、這い上がるエネルギーのため。私は絶対這い上がる。